fredag 8 november 2013

Tivoli´s julmarknad!

JAG HAR BESTÄLLT BUSSBILJETTER TILL TIVOLI´S JULMARKNAD I KÖPENHAMN, DANMARK, med min älskade pojkvän och mina älskade föräldrar! Och vi drar dit på deras öppningsdag! Jag får även ge lite cred till Julpussar, för att hon berättade att det inte var några konstigheter att hitta Tivoli från tågstationen (och busstationen skulle var precis bakom tågstationen), så det lättade min förvirrade hjärna lite. Tänk vad en sådant litet svar kan göra för en annan människa. Tack! Och att mamma och pappa alltid har svar på alla mina frågor, det visste jag ju redan, och sedan att dom ville följa med gör mig obeskrivligt glad - och pappas svar på frågan om dom ville följa med gjorde mig inte mindre lycklig: "Jag gör ju allt för min dotter!". Bästa pappan i världen!


(Bilden är lånad från Happydays.nu)




6 kommentarer:

  1. Låter mysigt, nån gång ska jag också ta mig till Tivolis Julmarknad, den verkar så häftig =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst gör den! Jag har aldrig varit där heller, så detta ska bli så himla roligt :)

      Radera
  2. Härligt att du/ni kommer iväg! Jag älskar verkligen jul på Tivoli, sån himla gemytlig stämning och känsla. Längtar tills jag själv ska dit om knappt två veckor.
    Hoppas ni får en trevlig tur! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Jag är så glad! Och nu är det inte många dagar kvar (åker med buss natten mellan fredag & lördag). Åh, ja det låter verkligen helt underbart - hur många gånger har du varit där? Det förstår jag verkligen att du göra :)
      Tack! Detsamma :)

      Radera
  3. Hej! Tivoli är fint vid julen. Jag bor utanför Malmö så jag har nära dit. Det kommer bli minst ett besök där! Alla åkattraktionerna är öppna som vanligt och starkvinsglögg finns överallt! Jättemysigt! Försök att vara där både när det är ljust och mörkt för att få se det bästa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! :) Ja, bor du där nere så förstår jag verkligen att du brukar åka dit - för oss tar det sex-sju timmar med buss, helt okej tycker jag.
      Haha, tur att vi tar bussen då, så ingen av slipper avstå starkvinsglöggen! Och ja, vi är framme strax efter sju på morgonen (fyra timmar innan dom öppnar dock..) och stannar till halv tio på kvällen, så det blir både ljust & mörkt :)

      Radera