onsdag 8 oktober 2014

Bästa starten på morgonen.

Årets första jultidning, värmeljus och mitt obligatoriska morgon-fettkaffe (nu julpimpat med pepparkakskryddor). Trots att jag egentligen inte vill sitta här hemma, utan bara åka till jobbet och fortsätta julpynta där, så är det rätt okej att julmysa i min ensamhet. Mycket att jag vill tillbaka till jobbet är för att jag var ledig igår, och är ledig idag, och då har säkert massa andra varit på julavdelningen och fixat (det är den mest populära avdelningen, för nu börjar alla andra också inse att julen närmar sig med stormsteg). Och jag vill ju vara med när det händer grejer där! I förrgår hängde vi upp adventsstjärnor och glasprydnader till fönster, och det blev så bra. Jag vill tillbaka dit nu! Men idag så får jag fördriva tiden här hemma, med att försöka att Inte julpynta mer.. och vänta på sotaren som ska kolla på vår kamin, så vi snart kan börja elda här hemma.

Och förresten, mindre än en vecka kvar tills jag, pojkvännen, mamma och kanske hennes arbetskompis åker till GEKÅS/ULLARED. Sen att jag också ska till en marknad (tyvärr bara en "vanlig" marknad), ha personalfest med världens bästa jobb OCH fixa vinternaglar samma vecka som Gekås är ju helt underbart. Det är fullt upp här.




2 kommentarer:

  1. Mysig start på dagen!
    Kram från Australien♥ ~Pernilla

    http://julblogg-pernilla73-auswe.blogspot.com.au/

    SvaraRadera
  2. Ser härligt ut och att få julnördaloss på jobbet är ju inte helt fel =)

    SvaraRadera