tisdag 15 oktober 2013

Juligt vardagsrum (nytt!)

Här har vi rummet som ska förändras mest. Här ska en stor, grön plastgran stå, istället för den vita! Och den ska fyllas med det här fina julgranspyntet som jag har köpt på IKEA Bäckebol - tur att det fanns där, för på Gekås fanns det nästan ingenting. Två olika sorters glaskulor bara, men med två galna innekatter så är glaskulor inte att rekommendera. Nu ska jag bara sätta mig någon dag och knyta fast snören i alla dessa julgranskulor - och måste även köpa några kulor som jag kan hänga i den riktiga julgranen på balkongen. Det är mycket mer som ska inhandlas alltså, trots den stora shoppingturen igår. Ja, i jul ska hela lägenheten/balkongen vara full av julpynt! Så nu gäller det bara för tiden att gå fort så jag kan börja julpynta snart.. Fast kan ni bevara en hemlighet? Vissa saker är redan uppe. Lilla, vita julgranen står kvar i köket, fågelburarna med dom juliga blockljusen står framme och ute i hallen finns det en julduk. Jag kunde bara inte lägga in det i förrådet igen! Jag måste även tillägga att det på dom fyra sista bilderna är en julgransmatta och en bordsduk. Och en negativ sak: Gardinkappan ville jag egentligen ha i rött, men den var slut - var tillbaka i det stället ungefär tio gånger för att se om den hade kommit in, men icke... Det på dom tre första bilderna är alltså köpt på IKEA, fönsterdekoren på bild nr. 8 är köpt på Panduro Hobby Outlet och resten på Gekås!














4 kommentarer:

  1. Har kollat igenom alla bilder nu och så mycket fint!! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack :) är riktigt nöjd faktiskt! Men det finns fortfarande massa annat som ska köpas ;)

      Radera
  2. Åh vad fint julgranspynt! Rött och guld, precis som det ska vara till jul tycker jag! Vilken söt liten snögubbe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, i år kände jag för att göra det riktigt traditionellt och superjuligt :) ja han är helt fantastisk!

      Radera