lördag 12 oktober 2013

Julstaden Göteborg 2011/2012

I tre år har jag och pojkvännen åkt ned till Göteborg, till min mamma & pappa, en helg i december. För att bara njuta av all julstämning - allra mest för att gå på Jul på Liseberg. Men för fyra år sedan, när bara jag, mamma & pappa åkte in till stan, så hittade vi ett ställe där som visade ett jättefint ljusspel på en husfasad. Dock så hade jag ingen systemkamera på den tiden så det blev tyvärr inga foton då, vilket var väldigt synd då det var det finaste ljusspel jag någonsin har sett - tegelstenar som lossnade från huset, rosrankor som klättrade sig upp för väggarna - så snyggt var det! Så därav har vi åren efter också letat upp dessa ljusspel, men tyvärr har dom inte varit lika bra som det första, tyvärr. Eller såklart har dom varit fina, roliga och man har ju känt av en viss julstämning. Men det första var helt magiskt.

Ljusspel 2011







Ljusspel 2012




Så alltså: Har ni vägarna förbi Göteborg i december, så rekommenderar jag verkligen att ni tar en sväng förbi Götaplatsen (för det är ju riktigt bra gjort, trots att jag tycker att det är sämre än min första gång), där ljusspelet visas på Göteborgs konstmuseum, och även på Stadsteatern & Konserthuset - bästa tipset är att göra som jag och min familj: Om ni ändå ska till Jul på Liseberg och tar spårvagnen dit t.ex., så hoppa av några hållplatser tidigare/senare - så är det bara att gå förbi Götaplatsen och sen traska vidare till Liseberg. Perfekt julmys!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar