tisdag 12 november 2013

Musikhjälpen 2013 + Kapten Röd 2011

Jag såg på XiMAS by Nilli's julblogg att programledarna för Musikhjälpen 2013 har utsetts, och det blev inga mindre än Kodjo Akolor (för tredje året i rad), Emma Knyckare & Sarah Dawn Finer - och ja, vad ska man säga? Kodjo älskar jag! Och Emma brukar vara rolig i P3 och på tv, så det ska bli festligt att se/höra henne. Och Sarah kommer väl bli helt okej, där har jag faktiskt ingen stor förväntning.. så det kan ju bara bli bra? Men om jag hade fått bestämma så hade Kodjo fortsatt vara programledare tillsammans med Gina Dirawi & Jason "Timbuktu" Diakité, för där fanns ingenting att klaga på. Helt perfekta.


(Bilden är lånad från GP's hemsida)

I år kommer jag dock inte åka förbi buren, eftersom dom låses in måndagen den 9 december (min namnsdag btw!), och jag åker hem från Göteborg på söndagen, men tidigare år har vi åkt spårvagn förbi när vi åkt till Jul på Liseberg.

Det bästa med Musikhjälpen: Jag önskade en Kapten Röd-låt och den kom med, och sedan självklart när Kapten Röd intervjuades och uppträdde (2011). Ja, Kapten Röd är min största idol! Jag har sett honom live två gånger, på Trädgårn i Uddevalla & på hans turnéavslutning på Liseberg i Göteborg. Och tatuerat in en textrad från låten Ju mer dom spottar - som Kapten Röd kommenterade att han blev rörd över. Så nice!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar