tisdag 5 november 2013

Vit Jul.

Nu har IOGT-NTO-rörelsen dragit igång kampanjen Vit Jul, för sjunde året i rad. Vit Jul-kampanjens syfte är att bedriva jullovsaktiviteter för barn, unga och familjer och få fler vuxna som firar jul med barn att låta julhelgen vara alkoholfri (läs mer här och köp lotten här!). Så var med och bidra så att alla barn får en magisk jul och får känna den superhärliga julkänsla som vi känner, istället för en hemsk jul med alkohol, obehag och rädsla. Jag har själv växt upp med en alkoholiserad familjemedlem, så jag ska självklart köpa några lotter - för kan jag få ett enda barn att slippa känna den känslan jag kände när jag var yngre, så skulle det kännas så obeskrivligt bra.


(Bilden är lånad från Miljonlotteriets hemsida)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar